بررسی مشکلات و موانع تولید در شهرستان خدابنده

استان زنجان

بررسی مشکلات و موانع تولید در شهرستان خدابنده

جلسه هیئت اندیشه‌ورز کانون نهضت استادی بسیج دانشگاه آزاد خدابنده

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان، جلسه هیئت اندیشه‌ورز کانون نهضت استادی بسیج دانشگاه آزاد خدابنده در سال تحصیلی جدید به صورت میدانی و در راستای جبهه علمی فرهنگی مدنظر سازمان در تاریخ ۲۶مهرماه ۱۴۰۰ در محل شرکت پویا پلاست واقع در شهرک صنعتی خدابنده برگزار گردید . اهم محور های بحث شده در این جلسه به شرح زیر است:

 

  •  نیاز سنجی برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره و ارائه اولویتهای پژوهشی؛ در این خصوص مهندس حسینی با اشاره به فقدان افراد متخصص و توانمند در حوضه برق و حسابداری به طور خاص در شرکت خود، از ایجاد شرایط بکارگیری آنان استقبال کردند.

 

  • ارائه خدمات از سوی دانشگاه به صنعت در قالب طرح پویش ( اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان)؛  در این مورد مدیر عامل شرکت، با انتقاد از برخی خلأهای موجود در قانون کار و لزوم بازنگری در آن، آمادگی کامل خود را از استفاده از ظرفیت دانشجویان در صنعت ابراز داشت.

 

  • بررسی وضعیت و ظرفیت فعالیت و پتانسیل‌های موجود در شرکت؛ طبق صحبت‌های مهندس حسینی در حال حاضر شرکت با یک سوم ظرفیت خود در حال تولید است که در صورت رفع موانع تولید به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید. همچنین کارشناس شهرک (آقای منجمی) کارگاه های فعال شهرک را نیز در حدود یک سوم عنوان کردند .

 

  •  مشکلات و موانع اصلی تولید در این کارخانه و کل شهرک صنعتی؛ در این جلسه به مهم‌ترین موانع تولید که گریبان این شرکت و کل کارگاه شهرک صنعتی خدابنده را گرفته است، اشاره شد که بحث سرمایه در گردش و همکاری ضعیف بانک‌ها در این بخش، نحوه اجرای معافیت های مالیاتی تخصیص داده شده به بخش تولید، نحوه تخصیص سهمیه مواد اولیه به شرکت و عدم اراده کافی مسئولان امر در اجرای صحیح آن و همینطور تعامل نامناسب ایشان با بخش تولید از جمله مشکلات احصا شده به شمار می‌رود .

 

در پایان مقرر گردید جلسه ای با حضور مسئولان ارشد شهرستان و نمایندگان بخش صنعت به اتفاق اعضای کانون بسیج اساتید در جهت رفع موانع تولید و پویایی هرچه بیشتر این بخش در جهت رونق اقتصادی شهرستان برگزار گردد.


دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان زنجان

.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.