جلسه پایان سال شورای عالی سازمان بسیج اساتید استان زنجان

استان زنجان
دفتر مرکزی بسیج اساتید استان زنجان به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای قائم (عج) زنجان برگزار نمود؛

جلسه پایان سال شورای عالی سازمان بسیج اساتید استان زنجان

فرشید جعفری پابندی مدیر گروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیجیان استان زنجان: فضای فکری بسیج یک فضای ناب است و در چارچوب دولت اسلامی نیاز به چنین فضای نابی وجود دارد تا به تمدن اسلامی دست یابیم و سعادت انسان ها را در این تمدن محقق نماییم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان زنجان، دفتر مرکزی بسیج اساتید استان به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای قائم (عج) زنجان برگزار نمود؛

 

جلسه پایان سال شورای عالی سازمان بسیج اساتید استان زنجان  

 

این جلسه در تاریخ ۲۲ اسفندماه در دانشگاه فنی و حرفه ای قائم (عج) زنجان با حضور عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان، معاونین سازمان بسیج اساتید استان، شورای دفتر مرکزی و مدیران کانون های بسیج اساتید استان زنجان برگزار گردید. 

 

جلسه در ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط علی بیات شروع شد. سپس یوسف اسمعیلپور جانشین سازمان بسیج اساتید استان زنجان، ضمن تشکر از مجموعه ریاست و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای قائم (عج) بابت میزبانی جلسه و همچنین تقدیر و تشکر از حاضرین بویژه میهمان ویژه عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان، به بیان سین برنامه پرداخت و خلاصه ای از ماموریت ها و زحمات تک تک مدیران کانون های بسیج اساتید استان زنجان را در سال ۱۴۰۱ بیان نمود. 

در ادامه وهب جعفریان رئیس سازمان بسیج اساتید استان زنجان که به صورت مجازی در جلسه حضور یافتند، سخنان خود را با یاد شهدای انقلاب و جبهه مقاومت آغاز نمود. وی ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران سازمان بسیج اساتید طی یک سال گذشته، به خطبه منا اشاره نمود و تاکید کرد که همه حرکت های ما باید حرکت برای خداوند باشد. مسئول سازمان بسیج اساتید استان زنجان به ضرورت توجه به فرمان ولی امر مسلمین اشاره نمود و تاکید بر تفکر در بیانات رهبری نمود. وی در انتهای سخنان خود ضمن تشکر مجدد از کل مجموعه بسیج اساتید استان آرزوی توفیق الهی برای تمامی اساتید حاضر در جلسه نمود و با تبریک پیشاپیش سال نو به سخنان خود پایان داد. 

سپس عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان و سخنران ویژه مراسم بیانات خود را با درود بر ارواح پاک شهدا و همچنین شهدای علم و دانش بویژه دانشمند شهید مجید شهریاری آغاز نمود. وی ضمن آرزوی موفقیت برای اساتید در عرصه های علم و دانش و بویژه عرصه جهاد تبیین، مرور کوتاهی بر وقایع سال گذشته کشور داشت و آن را دوره عجیبی از انقلاب اسلامی دانست که پشت سر گذاشته شد. بابایی ضمن یادآوری مشقت های سپاه و بسیج در روزهای اول جنگ تحمیلی به مشکلاتی که مابین ارتش با سپاه و بسیج در خصوص تامین سلاح وجود داشت اشاره نمود. 

 

جهاد

 

معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان در ادامه سخنان خود به ضعف حال حاضر مدیریت کشور که ماموریت نداشتن و عدم مدیریت و حکمرانی مناسب در جایگاه های مختلف کشور می باشد اشاره نموده و اظهار داشت: نرم افزارهای حکمرانی و مدیریت در حال حاضر ضعف دارد، اما بدنه اصلی و وفادار انقلاب اسلامی با نظم در حال حرکت است. وی در خصوص توان نظامی کشور اظهار نمود: ما در حال حاضر پیشرفت های خیره کننده ای در مباحث توان نظامی کشور بوجود آمده که تمام ابر قدرت های جهان مبهوت این پیشرفت ها در شرایط سخت تحریم شدند، ما موشک هایی ساخته ایم که تا رسیدن به هدف تنها در ارتفاع ۱۰۰ متری از زمین پرواز کرده و رادار گریز هستند. وی همچنین افزود: مشکلات فرهنگی و اقتصادی فعلی کشور بخاطر نبود نسخه بومی برای مدیریت این موارد است، چرا که نسخه غربی تحمیل شده برای کشور ما و فرهنگ ایرانی ما مناسب نیست و کارآمد نیست. وی در پایان سخنان خود به حصور پررنگ مردم در مناسبت های انقلابی اشاره نمود و اظهار داشت: برای این مردم باید تلاش کرد و شرایط کشور را بهتر نمود، هر کس بایستی نقش خود را در جایگاه خود برای انقلاب اسلامی به درستی ایفا کند. 

در ادامه این جلسه علی صحبتلو مدیر کانون و ریاست دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان از زحمات عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان جهت حمایت و همکاری وی در اجرای تمامی برنامه های دانشگاه فرهنگیان زنجان تقدیر و تشکر نموده و بدین منظور لوح تقدیری از طرف دانشگاه فرهنگیان زنجان به عباس بابایی تقدیم شد. 

 

جهاد

 

سپس فرزانه اله ویردی مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان الزهرا (س) و مسئول امور پردیس های فرهنگیان استان زنجان ضمن اشاره به نقش مهم زن در خانواده و جامعه، در خصوص وظیفه بسیج اظهار داشت: کسی از بسیجیان برای انجام کار دعوت به عمل نمی آورد، بسیج با دل خود کار می کند، نباید بسیجیان بخاطر اختلاف نظر در برنامه های اجرایی روند حرکت بسیج را کند کنند و بایستی با همکاری و پشتیبانی از هم انجام امورات و برنامه ها را تسریع بخشند. 

سپس صغری نسیمی مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای قائم (عج) - کانون میزبان این جلسه - از تشریف فرمایی و حضور اساتید در این جلسه تشکر نموده و به بیان خلاصه ای از فعالیت های دانشگاه فنی قائم (عج) طی سالی که گذشت پرداخت. 

در ادامه فرشید جعفری پابندی مدیر گروه مدیریت و حکمرانی بسیج اساتید در مجمع بسیجیان استان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جلسه، در خصوص فضای فکری بسیج اظهار داشت: فضای فکری بسیج یک فضای ناب است و در چارچوب دولت اسلامی نیاز به چنین فضای نابی وجود دارد تا به تمدن اسلامی دست یابیم و سعادت انسان ها را در این تمدن محقق نماییم. 

سپس مهدی فیروزی ابهری مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر از دست اندرکاران سازمان بسیج اساتید استان زنجان بویژه جانشین سازمان یوسف اسمعیلپور تشکر ویژه ای به منظور برنامه ریزی فعالیت های سالی که گذشت نموده و برای اساتید حاضر آرزوی موفقیت نمود. 

در ادامه حسین حدادیان مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده ضمن تشکر بابت تشکیل جلسه و تبریک پیشاپیش سال نو، به برکات ماه مبارک رمضان اشاره نمود. وی در خصوص برنامه های اجرایی سازمان در سال ۱۴۰۱ به دوره های توانمندسازی اساتید اشاره نمود و اظهار داشت: وجود چنین برنامه هایی برای اساتید مانند تلنگر است و نیاز است تا هر چند وقت یک بار در این دوره ها شرکت و عمق اطلاعات خود را سنجش کنیم، پیشنهاد اینجانب این است که چنین دوره هایی در سال به صورت فصلی برگزار شوند. وی در خصوص پیشرفت های کشور به توانمندی های فعلی در زمینه غذایی و کشاورزی، امنیتی، نظامی، نانو تکنولوژی، دارو و... اشاره نمود و نیاز توجه بیشتر مدیران و مسئولان به زمینه اقتصاد کشور را ضروری دانست. 

سپس شادعلی توحیدلو معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به اثرگذاری دانشگاه های کوچک تر همچون دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار اشاره نمود و اظهار داشت: بخش عمده ای از شاغلین حرفه های مختلف همگی فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای هستند. وی درخواست برگزاری جلسات فرهنگی بیشتری در کانون های بسیج اساتید استان داشت و در پایان سخنان خود با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان از اساتید حاضر التماس دعا داشت. 

در ادامه جلسه ایمان شهابی قهفرخی معاون فناوری و نوآوری سازمان بسیج اساتید استان زنجان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به حاضرین، ضعف حال حاضر کشور را نداشتن تمرکز بر برنامه های محدود و مشخص مدیران دانست و چند هدف بودن را عامل عدم پیشرفت عنوان نمود. وی افزود: دانشگاه های ما نیاز محور نیستند، زیرا سازمان های ما نیاز محور نیستند، علم با تجربه متفاوت است و بایستی در تمامی امورات دولت از زمینه های علمی بیشتری استفاده شود. از سوی دیگر نداشتن آینده پژوهی از مشکلات دیگر ما است که حوادث و مشکلاتی مثل وقایع امسال را بوجود می آورد. اگر کشورهایی مثل ژاپن و آلمان از وضعیت نابسامان زمان جنگ جهانی دوم تا امروز به چنین پیشرفت های اقتصادی دست یافته اند تنها بخاطر داشتن اتاق های فکر و آینده پژوهی و برنامه ریزی برای استفاده از نخبگان بوده است؛ لذا نیاز به ایجاد اتاق های فکر با مشارکت سپاه احساس می شود. 

 

جهاد

 

سپس علی بیات مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان ضمن تشکر از سازمان بسیج اساتید استان و مدیران کانون ها و معاونین و یاوران علمی دفتر بسیج اساتید، به ضرورت استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان مقطع دکتری و دانشجویان پسا دکتری در حل مسائل کشور با تمرکز بیشتر اشاره نمود. وی افزود: برای حرکت مسئله محوری نیاز به افراد متخصص برای اظهار نظر وجود دارد، جایزه شهید شهریاری می تواند مشوق این افراد باشد. وی همچنین به برگزار کردن اردوهای راهیان پیشرفت در زمینه تبیین دست آوردهای انقلاب اشاره نمود. 

در ادامه سید احمد موسوی معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان زنجان ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش سال نو، نکاتی را در خصوص جلسات هیئت اندیشه ورز و همچنین نحوه برگزاری اردوهای پیشرفت علمی بیان نمود و اظهار داشت: نیاز است تا چنین جلساتی (هیئت اندیشه ورز) و بازدیدهای علمی تخصصی تر شده و به موضوعات تخصصی تر پرداخته شود، زیرا که جایگاه بسیج اساتید به عنوان پیشتاز مجموعه ها و سازمان های دیگر بسیج بایستی جایگاه علمی تر و تخصصی تری باشد. 

سپس علی صحبتلو مدیر کانون و ریاست دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی زنجان ضمن تشکر از سخنان اساتید حاضر در جلسه، رسالت و ماموریت بسیج اساتید را در سه محور به طور مختصر توضیح داد: ۱- نظارت هوشمندانه ۲- نقد منصفانه ۳- حمایت حکیمانه 

سپس محمدرضا هادی نیا مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاا آزاد اسلامی واحد هیدج در راستای برگزاری برنامه های سال، نیاز به حمایت بیشتر سازمان از کانون ها را عنوان نمود. 

در ادامه منصور اسدی فرد مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان به ضرورت توجه به قدم های کوچک اشاره نمود و اظهار داشت: تولید و بسته بندی در کشور ما می تواند با هزینه های پایین تر نسبت به سایر نقاط دنیا انجام شود که توسعه اشتغال زایی می تواند با همین کسب و کارهای خرد نیز میسر شود. وی در خصوص ارائه گزارشات به سازمان عنوان نمود که بایستی شبکه ای مشترک وجود داشته باشد. 

در ادامه این جلسه اصغر حاج علی اکبری مدیر کانون دانشگاه پیام نور مرکز زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش سال نو، از تک تک اعضای دفتر مرکزی بسیج اساتید، جانشین سازمان و یاوران علمی دفتر تشکر و قدردانی نموده و خلاصه ای از تلاش های دفتر مرکزی در برنامه های اجرا شده طی سال گذشته را بیان نمود. 

سپس حسین محمدی معاون امور اقتصادی استانداری زنجان و مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ضمن تشکر از برگزاری جلسه، به پیشرفت ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی در زمینه علم و فناوری با بیان مثالی از کارخانه مینو و شوکوپارس پرداخت. وی همچنین افزود: برای برگزاری برنامه های سازمان بسیج اساتید بایستی هماهنگی ها از پیش با ستاد استان انجام شود. 

در ادامه عباس رمضانی مسئول مرکز افکارسنجی نخبگان بسیج اساتید استان زنجان، در خصوص مسئولیت خود اظهار داشت: این مرکز که به تازگی راه اندازی شده است نیاز به منابع اطلاعاتی دارد و ضرورت برگزاری یک جلسه با مشارکت اساتید برای پیشبرد فعالیت های این مرکز وجود دارد. وی همچنین در خصوص برنامه های سازمان بسیج اساتید افزود: بایستی برنامه های سازمان بسیج اساتید را پروژه ای نمود، این پروژه ها با حداقل هزینه از طرف سپاه استان قابل تعریف هستند، با پروژه ای شدن برنامه های سازمان برای اساتید تداخل و تعارضی بین وظایف شخصی، وظایف سازمانی و انتظاراتی که بسیج اساتید از آن ها دارد ایجاد نخواهد شد و برنامه های سازمان نیز به بهترین نحو انجام خواهند پذیرفت.

در پایان این جلسه یوسف اسمعیلپور جانشین سازمان اشاره ای به نحوه ارزیابی فعالیت ها و عملکرد سازمان بسیج اساتید استان زنجان توسط سازمان مرکزی کشور و رده های بالاتر نمود و از حرکات مثبت سازمان مواردی را همچون جهاد تبیین و روشنگری، کمک های مومنانه، فعال نمودن هیئت های اندیشه ورز، تعاملات با ادارات کل استان، دیدار با خانواده شهدا، حضور اساتید در مباحث تحلیلی خبرگزاری ها و... ذکر کرده و همچنین ضرورت بهبود ضعف های موجود از جمله کرسی آزاد اندیشی، گروه های حل مسئله، صدور بیشتر بیانیه توسط کانون ها را عنوان نمود. جانشین سازمان بسیج اساتید در پایان سخنان خود از حسین محمدی معاون اقتصادی استانداری در خصوص برگزاری اردوهای پیشرفت علمی درخواست مساعدت نمود. 

در پایان از تمامی اساتید با ارائه لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد و برنامه با برگزاری نماز جماعت و صرف ناهار به انتها رسید.

انتهای پیام/  

 

جهاد

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.