بخش های از سخنرانی استاندار زنجان

استان زنجان

بخش های از سخنرانی استاندار زنجان

مراسم سالگرد شهادت مجید شهریاری

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان زنجان، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد زنجان برگزار نمود؛

بخشی از سخنرانی استاندار زنجان در مراسم سالگرد شهید شهریاری

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شهید شهریاری تنها شهید علم و دانش نیست، بلکه شهید تقواست، گفت:شهید شهریاری یک حرکت و نگاه است چرا که او ماند و تلاش کرد و خداترسی و تقوای وی او را شهید شهریاری کرد. سیزدهمین یادواره شهید راه علم و دانش دکتر مجید شهریاری با حضور معاون محترم سازمان انرژی اتمی صبح امروز در محل سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد.

محسن افشارچی؛ استاندار زنجان در این مراسم با بیان اینکه شهید شهریاری صرفا یک شهید علمی نیست و علم تنها یک وجهه برجسته از شخصیت ایشان بود، اظهار کرد:اما اگر در نظر بگیریم که هر شهید در عالم یک سنگر را فتح کرده است، برخی شهدای ما با شهادت خود یک خاکریز یا محور را فتح کردند.

وی با بیان اینکه این مهم برای مسئولین و دست اندرکاران نظام یک درس دارد، افزود:مهمترین ابزار که کشور‌های پیشرفته که محور نظام سلطه هستند به دنبال آن بوده و با تمام قدرت برای پیشرفت و تولید ثروت از آن استفاده می‌کنند، ابزار علم است.

افشارچی با اشاره به اینکه کشور‌های نظام سلطه از علم هم برای قدرت طلبی و هم برای تولید ثروت استفاده میکنند، افزود:در حوزه نظامی نیز این کشور‌ها ابزار‌هایی را می‌سازند که هیچگاه استفاده جدی نشده، اما چهره مخوفی دارد و ابزار ایجاد ترس و از خود بیگانگی برای سایر کشور‌ها و اعتماد به نفس برای خودشان می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این نگاه باعث ایجاد دوگانگی نظیر پیشرفت، استقلال و اعتماد بنفس برای کشور‌های نظام سلطه و ایجاد توقف، وابستگی و انفعال برای سایر کشور‌ها میشود، گفت:کشور‌های مذکور با همین ابزار صدور جهان بینی کرده و خواسته‌ها و اهداف خود را به سایرین دیکته می‌کنند.

افشارچی افزود:در این شرایط فردی نظیر شهید شهریاری پیدا میشود که خود را به متاع دست دوم قانع نکرده با تعیین زیرساخت مسیر را به درستی تشخیص می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهید شهریاری از همان دوران نوجوانی پاک بوده و همین خصوصیت اخلاقی وی مصداق بارز (وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا… هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند سدره طلاق آیه ۲ و۳) می‌باشد، خاطر نشان کرد:تمام این خصوصیات اخلاقی باعث می‌شود که این اتفاق خاص رقم بخورد و شهید شهریاری بنده محبوب خداوند شود.

افشارچی بااشاره به اینکه شهید شهریاری تنها شهید علم و دانش نیست، بلکه شهید تقواست، گفت:شهید شهریاری یک حرکت و نگاه است چرا که او ماند و تلاش کرد و خداترسی و تقوای وی او را شهید شهریاری کرد.

استاندار زنجان در پایان با بیان اینکه اسرائیل فرزندانی را از این خاک و بوم گرفته است که سرمایه‌های کشور بوده اند، یادآور شد: همین اقدامات خبیثانه نفرت ما را از اسرائیل دوچندان می‌کند.

 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.