مکتب سردار دل ها

استان زنجان

مکتب سردار دل ها

متن نوشته مهدی صفائیان ریاست دانشگاه آزاد واحد هیدج

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان زنجان، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد هیدج منتشر کرد؛

سم الله الرحمن الرحیم
 اللّهُمَّ أَخْرِجْنِي مِنْ ظُلُماتِ الْوَهْمِ، وَأَكرِمْنِي بِنُورِ الْفَهْمِ . اللّهُمَّ افْتَحْ عَلَيْنا أَبْوابَ رَحْمَتِكَ، وَانْشُرْ عَلَيْنا خَزائِنَ عُلُومِكَ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. 

 مکتب سردار دل‌ها

حاج قاسم سلیمانی (ره) یادآور می شود؛ ما دهه شصتی‌ها با صدای هواپیماهایی که از بالای سرمان رد می‌شد در ایام دفاع مقدس بزرگ شدیم، با تحریم، با کمبود نفت، صف‌های طویل و ....  در سوی دیگر رزمندگان ما با دست‌های خالی در برابر ارتش تا به دندان مسلح صدام ایستادگی کردند تا جان و مال و ناموس ما حفظ شود. بعد از جنگ نیز در طول سالیان گذشته استکبار جهانی تمامی سعی خود را انجام داده تا با به کار گرفتن تحریم‌های مختلف ملت ما را در تنگنا قرار دهد تا شاید دست از مقاومت برداشته و دست به دامان آنها شوند، زهی خیال باطل. دشمن نمی‌داند که ما با خواندن داستان‌های حسین فهمیده ها بزرگ شدیم ما با خواندن داستان‌های سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس قد کشیدیم، ما در دوران خودمان سردار سلیمانی ها را به چشم دیدیم. دیدیم که چگونه ایشان با تمامی بزرگواری خود در برابر فرمان رهبری سرخم نموده و مانند یک سرباز گوش به فرمان ایشان می دهد. از منتها الیه مرزهای شرقی کشور تا مرزهای غربی و حتی خارج از مرزهای ایران برای دفاع از این مرز و بوم پا به عرصه می‌گذارند و خواب را بر چشم دشمنان این کشور حرام می‌کنند تا خدای نکرده خون بی‌گناهی بر زمین ریخته نشود.
 سردار سلیمانی و همرزمان ایشان بزرگترین درس ایستادگی در برابر حکومت‌های مستکبر را به ما دادند. حکومت‌هایی که قلدر مآبانه سعی در سلطه بر سایر کشورها به هر قیمتی را دارند. ایشان یک سرباز به تمامی معنا بودند سربازی که وقتی امر رهبری را شنید اندکی تامل نکرد و پا به میدان گذاشت. ایشان به خوبی می‌دانستند رهبر معظم انقلاب زمانی که صحبت از ایستادگی، مقاومت و یا صحبت از خودکفایی عزت ملی، ایستادگی در برابر ظلم میکند به خوبی هدف دشمن را شناخته و بهترین راه برای غلبه بر آن را میداند. رهبر معظم انقلاب وقتی صحبت از جبهه مقاومت می‌کند منظورشان مقاومت در تمامی عرصه‌های سیاسی امنیتی اقتصادی فرهنگی و علمی است. ایشان در عرصه علمی فرمودنده اند: العلم سلطان. جایگاه علم در دنیا مشخص و مبرهن است پس ما برای قدرتمند شدن باید در عرصه علمی نیز جهاد کنیم. در عرصه فرهنگی نیز با گسترش فضای مجازی و تبلیغات روزافزون دشمنان جای اندکی تامل و کوتاهی نیست نیاز به جهاد دارد. جهادی با الگو گرفتن از زندگی سردار سلیمانی، جهاد در وسط میدان مثل یک سرباز با در دست گرفتن جان خویش.  دشمن در سالروز شهادت ایشان نشان داد که چه اهداف شومی دارد و سعی در بی‌ثبات کردن این کشور دارد. لذا در عرصه امنیتی نیز نیاز به جهاد و مقاومت در صف اول است. 
دوستان عزیز جنگ هنوز تمام نشده است. جنگ در تمامی عرصه‌ها ادامه دارد عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی و غیره. ما باید همانند دوران جنگ تحمیلی گوش به زنگ باشیم اندکی پا پس نکشیم تا دشمن شاد نشود.

انتهای پیام/ 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.