کنگره شعر بین المللی بانوی بلاغت

استان زنجان

کنگره شعر بین المللی بانوی بلاغت

دانشگاه آزاد زنجان با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان زنجان، دانشگاه آزاد زنجان با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه برگزار نمود؛

امروز ۹ بهمن‌ ماه با معرفی برگزیدگان این کنگره به کار خود پایان داد.
احمد نقیلو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، در آیین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب (س)، اظهار کرد: سلبریتی ما بانویی است که پدر وی حضرت علی(ع)، مادرش حضرت فاطمه(س) بوده و ایشان خواهر امام حسین(ع) هستند.
وی افزود: در کشورهای خارجی به حدی درباره سلبریتی‌های خود صحبت می‌کنند که فرزندان ما به‌خوبی آن‌ها را می‌شناسند در صورتی که به حدی درباره سلبریتی‌های خود صحبت نکرده‌ایم که فرزندان‌مان نیز نمی‌شناسند.
این مسئول با اشاره به پیامی که از واقعه عاشورا و کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» می‌گیریم، تصریح کرد: حضرت زینب نوه حضرت محمد(ص) هستند. پدر، مادر و برادر ایشان را شهید و خودشان را اسیر کردند و ایشان به دنبال عدالت بودند که اگر این نکته را درسی برای خود قرار دهیم خدا از ما خواهد پذیرفت.

.

 آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به رسالت زینبی اظهار کرد: قیام حضرت زینب سلام‌الله علیها در همه ابعاد قابل تحلیل و واکاوی است و این نگاه نباید محدود به یک بعد از اقدامات ایشان باشد.
وی با اشاره به ابعاد جامع نهضت زینبی واقعه عاشورا عنوان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها زینت اهل بیت و خاندان پیامبر(ص) و امام علی علیه‌السلام بود و این زینت بعد از واقعه عاشورا نمایانتر شد و برای همیشه درتاریخ بشریت ماندگار ماند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تبیین کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها در واقعه عاشورا به معنای واقعی نقش یک زن مسلمان را در ابعاد اجتماعی ایفا کرد و این موضوع در دوره‌ای اتفاق افتاد که زن نقشی بیرون از خانه و بچه‌داری نداشت.

.

معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها را به عنوان بانوی فداکار و مؤثر می‌شناسیم.
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در ایران شعر به‌ عنوان یکی از نمادهای هنری کشور مطرح شده و در این راستا اشعار بسیاری از شاعران بزرگ کشور در مدیحه‌سرایی و سرودهای انقلابی داریم و باید به سمتی حرکت کنیم که نقش شعر و هنر در انتقال مفاهیم پررنگ‌تر باشد.
طباطبایی با بیان اینکه یک جریان فرهنگی با اثرات هنری مانند شعر، داستان، فیلم و عکس در سراسر کشور آغاز شده است، ادامه داد: به‌کارگیری هنر به این دلیل که اثرات هنری می‌توانند در جوانان و نوجوانان مؤثرتر باشند مورد تأکید است.
وی با بیان اینکه جریان‌سازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی، نمادسازی و رفتارسازی مراحل کار فرهنگی و اجتماعی است، افزود: ما دانشگاهیان شاید موضوعات علمی و آموزشی را خوب بلد باشیم؛ اما کار فرهنگی و اجتماعی مقداری متفاوت است که باید برای انجام آن  پلکانی جلو رفت.

.

و در آخر دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت»، مهدی ساشور پور برگزیدگان این کنگره را اعلام کرد و گفت: ۴۷۰ اثر توسط ۱۶۷ شاعر به دبیرخانه کنگره «بانوی بلاغت» ارسال شده بود و ۱۳۶ شعر از ۱۱۲ شاعر در مجموعه دوم به چاپ رسید.


انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.