جلسه جهاد علمی با معاون علمی پژوهشی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان

استان زنجان
کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان برگزار گرد.

جلسه جهاد علمی با معاون علمی پژوهشی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان

شناسایی نیاز ها در بحث احصای مسائل استان که این نیاز ها به مسئله تبدیل میشوند و میتوان یک اطلاع رسانی عمومی در مورد مسائل استان پیش بینی کرد و از شرکت های دانش بنیان خواستار مسئله یابی و ارائه راهکارهای علمی بود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان، دفتر مرکزی بسیج اساتید استان به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان برگزار نمود؛

در مورخه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ جلسه جهاد علمی با حضور رضاخانی معاون علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، فرهاد خوئینی معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان، علی بیات مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان و ایمان شهابی هیئت علمی دانشگاه زنجان و فعال در زمینه شرکت های دانش بنیان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی بیات ضمن سلام وخیر مقدم و معرفی اعضای حاضر در جلسه به بیان اهداف تشکیل جلسه در راستای رسیدگی به نیازهای استانی اشاره نمود.

در ادامه رضاخانی معاون علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در مورد آمار ورشکستگی شرکت های دانش بنیان که آماری نزدیک به ۷۰ درصد میباشد اشاره ای کردند که دلیل اصلی این اتفاق این بوده که شرکت بر مبنای ایده بوده و توانسته اند محصول را به حدی برسانند که شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و بعد آن هیچگونه فعالیتی برای پیشرفت انجام نداده و برای حل این اتفاق باید زاویه نگرش شرکت ها از ایده به نیاز تبدیل کرد یعنی در راستای نیاز محوری حرکت کردن شرکت ها کمک کرد که در این راستا میتوان از توانمندی و اطلاعات اساتید دانشگاه بهره مند بود که به پیگیری و حل مسئله بپردازند.

.

در ادامه رضا خانی در مورد سه ضلع اصلی ایجاد شرکت های دانش بنیان مطالبی را بیان نمود:

۱- نیاز ها

۲- کمک کنندگان برای حل مسئله ( اساتید)

۳- حامیان وپشتیبان ها

 باید بسیج کنندگی ایجاد شود.

در ادامه معاون علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان افزود: در این زمینه ما اقداماتی را شروع کرده ایم که در آن شناسایی نیاز ها در بحث احصای مسائل که این نیاز ها به مسئله تبدیل میشوند و میتوان یک اطلاع رسانی عمومی در مورد مسائل استان پیش بینی کرد و از شرکت های دانش بنیان خواستار مسئله یابی بود تحت عنوان برنامه و طرحی به نام تا ثریا که دنبال مسائل اساسی استان در پنج حوزه است که تیم تخصصی آن ها در تهران مستقر است برای مثال حوزهایی که استان ما مشکل دارند اعم از:

۱- صنایع دستی

۲- محصولات باغی

۳- آب

و مانند این ها که از بین این ها دو حوزه حیاتی و مهم توسط تیم تخصصی و بررسی مشکلات استان انتخاب می شود و برای آن زنجیره ارزشی تعریف می شود در بحث صادرات، تولید، بسته بندی و همچین وام هایی برای شرکت های دانش بنیان که ایده و طرح های خوبی برای حل مسائل دارند. و به دنبال آن اقدامات لازم صورت میگیرد. فعالیت تحقیقی که برای این مسائل پیشنهاد می شود این است که راهکار هایی ارائه شود که این زنجیره را تکمیل کند.سایت چالش دات آی آر برای شرکت پیشگامان است که میخواهند به حوزه صنعت هم ورود کنند که از جمله فعالیت های آنان این است که به عنوان یاری رسان به شرکت های دانش بنیان کمک میکنند نه به عنوان سهامدار و پس از به مرحله مثبت رساندن شرکت بدون دریافت سهامی از آن شرکت خارج می شوند.

.

معاون علمی پژوهشی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در ادامه اظهار داشت که استان زنجان جزء اولین استانی است که در این طرح شرکت خواهد کرد که مکاتبات آن با جلال بازرگان ریاست دانشگاه زنجان و همچنین محسن افشارچی استاندار استان صورت گرفته و مورد استقبال بوده است.

در ادامه نیز ایمان شهابی مطالبی در رابطه با مشکلات صدور مجوز و ضعف در توانمندی های بالقوه مطالبی را اشاره نمود و همچنین مطالبی در رابطه با فعالیت خود در حوزه نگه داری مواد غذایی مانند تخم مرغ در محیط خارج توسط اسپری نگه دارنده که توسط آن می توان تخم مرغ ها را حداکثر تا دو ماه در محیط خارج نگه داری کرد که این روش کمک شایانی برای پایگاه های مرزی در راستای نگه داری مواد غذایی خواهد بود.

در ادامه فرهاد خوئینی به بحث اعطای مجوز تاکید کرد که حتما باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد و در جواب رضاخانی بیان داشت که در حد توان کمک خواهیم کرد که بتوانیم ظرفیت های شرکت های استانی خود را حفظ کنیم.

و در پایان جلسه نیز قرار شد که ادامه جلسه طی یک نشستی دیگر با حضور مسئولین ذیربط صورت گیرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.