جلسه شورای عالی بسیج اساتید استان زنجان

استان زنجان
دفتر مرکزی بسیج اساتید استان زنجان به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان برگزار نمود؛

جلسه شورای عالی بسیج اساتید استان زنجان

بهزاد معین معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان: عارضه یابی از دل صنعت و معدن با بازدیدها به دست می آید، اساتید با حضور در کارخانجات و شرکت ها می توانند راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت ارائه نمایند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان زنجان، کانون بسیج اساتید دانشگاه زنجان برگزار نمود؛

 

جلسه شورای عالی بسیج اساتید استان زنجان 

 

این جلسه در تاریخ ۹ خردادماه در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، با حضور مدیران کانون های بسیج اساتید دانشگاه ها، و معاونین دفتر مرکزی بسیج اساتید، معاون اجرایی سپاه استان زنجان و مسئول بسیج سازندگی استان زنجان برگزار گردید. 

 

در ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، یوسف اسمعیلپور جانشین سازمان بسیج اساتید استان زنجان ضمن تبریک دهه کرامت، به برنامه های پیش روی بسیج اساتید اشاره نموده و اظهار داشت که بسیج اساتید استان درخواست دیدار با مقام معظم رهبری را پیشنهاد داده و همچنین درخواست نموده است که در صورت امکان یکی از سران قوا به عنوان سخنران استفاده گردد، همچنین وی به همایش حماسی روز ۳۱ خردادماه اشاره نمود که کانون های دانشگاه های شهرستان زنجان در دانشگاه زنجان تجمع پیدا کرده، و کانون های دانشگاه های شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر تجمع خواهند نمود. وی در پایان سخنان خود به رزمایش کمک مومنانه تهیه ۶ دستگاه اجاق گاز توسط اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و خیرین و اهدای آن به ریاست سازمان بسیج سازندگی استان جهت اهدا به نیازمندان طرح جهیزیه آسان اشاره نمود. 

در ادامه این جلسه میرنریمان یوزباشی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان ضمن تبریک ایام به توانمندی های علمی کشور و مقالات بین المللی چاپ شده اشاره داشت. وی به برنامه های پیش روی دانشگاه طی سال ۱۴۰۲ و علی الخصوص برنامه های رحلت حضرت امام (ره) اشاره ای نمود. 

سپس فروزنده معاون اجرایی سپاه استان زنجان ضمن تبریک ایام اظهار نمود: اساتید بسیجی بایستی اول خودشان ذهنیتی پر از عشق و محبت به نظام و انقلاب داشته باشند تا بتوانند این ذهنیت را به دانشجویان انتقال دهند و اثر گذار باشند، داشتن شناخت از جریانات جامعه می تواند کمک زیادی در شناخت حق از باطل کند، و این نیاز روز است چرا که شبهات زیادی برای قشر استاد و دانشجو وجود دارد. امروز می دانیم که تلاش امریکا کاهش جمعیت جهان در قالب طرح های نژاد پرستانه خود که به عنوان سند امنیتی خود به تصویب رسانده است حتی تا نصف جمعیت فعلی می باشد که نشان می دهد شعارهای دموکراسی و آزادی یک بهانه ظاهری بوده و در پشت طرح های خود افکاری شیطانی دارد. وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حضور اساتید در اردوهای راهیان پیشرفت می تواند امید بخش باشد. 

در ادامه این جلسه اقبال جهانبخشی مسئول بسیج سازندگی استان زنجان به چهار گروه اصلی بسیج سازندگی بدین شرح اشاره نمود: اقتصاد مقاومتی، گروه های جهادی، محرومیت زدایی و نهضت کمک مومنانه. وی افزود: در بحث استفاده از انرژی خورشیدی ما نهضت جهاد روشنایی را راه اندازی نمودیم که با ارائه وام، هم تولید انرژی پاک بوده و هم اشتغال زایی برای جوانان و دانشجویان می باشد. در بحث کمک های مومنانه تعداد چشمگیری کالای جهیزیه تهیه شد که فردا تقدیم نیازمندان خواهد شد و برای دریافت این کمک جهیزیه ها بیش از ۸۰۰ نفر تا کنون ثبت نام نموده اند. 

سپس اساتید و اعضای حاضر در خصوص محورهای جلسه جلسه به شرح ذیل اظهار نظر نمودند:

سپس سعیدرضا بیات معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید استان اظهار نمود: از اساتید انتظار داریم تا در بحث جهاد تبیین نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و دانشجویان را با مسائل و حقایق روز آشنا کنند. 

در ادامه اصغر حاج علی اکبری مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور مرکز زنجان اظهار داشت: اساتید می توانند در بحث گام دوم انقلاب، تورم و مسائل روز کشور اظهار نظر نموده تا از بیانات آن ها استفاده شود. وی افزود برای تجمع حماسی اساتید نیاز به حضور سخنران کشوری می باشد.

سپس منصور اسدی فرد مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان اظهار نمود: در سال جاری برنامه های پیش رو را به جد پیگیر هستیم و تا کنون چند مورد اردوی پیشرفت علمی تاثیر گذار از کارخانجات معدنی و صنایع غذایی برگزار نموده ایم. 

در ادامه ایمان شهابی قهفرخی معاون فناوری و نوآوری بسیج اساتید استان به برگزاری اردوهای پیشرفت و اثر آن ها در عارضه یابی استان اشاره نمود و پیشنهاد داد که در اردوها سوال و جواب و مسئله عارضه یابی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

سپس سایر مدیران کانون حاضر در جلسه به برنامه های اجرا شده به اختصار اشاره نموده و اهداف پیش روی کانون را بیان نمودند. 

در ادامه سید احمد موسوی معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان با اشاره به سخنان سردار سلامی ‌که بیش از ۴۰۰ طرح ملی برای بازدید وجود دارد، اظهار داشت: انتظار اساتید این است که اردوهای پیشرفت در سطح استانی و کشوری برگزار شود. 

سپس بهزاد معین معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان اظهار نمود: عارضه یابی از دل صنعت و معدن با بازدیدها به دست می آید، اساتید با حضور در کارخانجات و شرکت ها می توانند راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت ارائه نمایند، اما ما شاهد هستیم که شرکت های دولتی تمایل زیادی به این موضوع نشان نمی دهند. وی با توجه به فرارسیدن سالروز رحلت امام (ره) اظهار داشت: حضرت امام (ره) یک عارف کامل بودند و جنبه های شخصیتی و علمی ایشان می تواند برای دانشجویان بیان گردد. 

انتهای پیام/  

جهاد

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.